Friday, April 12, 2013

Kecil Hati

Kehadapan Persatuan X,

Walaupun saya tahu tiada siapa pun yang akan membaca post ini, tetapi izinkan saya untuk meluahkan ketidak puasan hati saya. Sungguh, saya kecewa. Bukan untuk yang pertama kali, tapi mungkin untuk yang 3056491207497356 kalinya.

Saya SUNGGUH BENAR TERAMAT KECEWA dengan tindakan Ahli Majlis Tertinggi Persatuan X kerana:

Mereka GEMAR/SUKA  mintak tolong di saat-saat last minute dengan alasan  : "Boleh tolong tak? Kitorang takde orang dah ni? Please, please". Jujur saya cakap, kalau untuk kata tidak, saya agak rasa bersalah sebab saya percaya pada erti hidup pada memberi. Selagi mana saya boleh tolong, saya tolong. Saya juga percaya, kalau kita tolong orang, inshaAllah Allah tolong kita. Maka saya tolong tapi.....

Apa yang lebih MENGECEWAKAN setelah apa yang kita tolong/buat langsung tidak dihargai/ ditolak mentah-mentah tanpa SECUBIT pun perasaan bersalah. Tambah mengecewakan, siap boleh complained :
Yang tu tak kena, yang ni tak kena, yang tu besar, yang ni kecik, yang tu bawak ke kanan, tulisan tak sesuai, saiz tak sama besar. But, excuse me, I'm not here to serve YOU! There are so many other things to do. I got classes to attend, subjects to revise!  Let me tell YOU this,I'm willing to help you or to lessen your burden but if complaining  is all YOU gonna do, might as well you do it on your own. Frankly speaking, I'm tired. I'm tired of all your "so-called-ethics of working", your "most-honourable-protocols" and what not. Don't you ever question why some people chose not to be with YOU, because now I also already knew the answers.

iStress, iDisappointed, iRestMyCase. *hands up*

3 comments:

atiqahbee said...

Sabar Amal. I always appreciate you. I love youu. and I miss youu :)

Amal Hayati said...

miss and love you toooo dearest! <3 <3 <3

Ano said...

yeay.finally update jugak blog.hihi.
la tahzan :)